14 April - glasögonorm

Idag hade jag bokat in en synundersökning på a6, då jag kommit på mig själv med att x antal gånger kisa för att se bättre på långt håll osv. Tänkte nog mest att det skulle vara bra att kolla, och fick därför en mindre chock när optikern sa 'jo men visst behöver du glasögon'! En helt ny värld öppnade sig i princip när hon satte rätt styrka framför mina ögon, och allt jag kunde göra var att skratta åt att jag tydligen sätt mindre än bra..
Nu har jag därför lånat hem fem par glasögon att prova mellan, och även om det känns lite ovant så tror jag att jag kan komma att trivas faktiskt. Det kan ju vara rätt snyggt, och de dagar det inte är det tänker jag helt enkelt stoppa in ett par linser ;) 
Det tråkiga är ju bara priset.. Usch, vill inte ens tänka på det. De borde införa något bidrag för oss blinda stackare i världen, det är ju inte vårt fel att ögonen lägger av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0